ハースストーンデッキ検索|HearthGamers

ハースストーン/Hearthstoneにおける、強いデッキと使い方をまとめています。

30ac6bd11e7c08ff18625f10bbe0996f86a03d98b8f495da5epimgpsh_fullsize_distr

ベン・ブロード スタンダードフォーマットに関する追加情報

プレイヤーたちが集まる公式フォーラムでハースストーンのリードデザイナーであるベン・ブロード氏がスタンダードフォーマットについて話していました。以下がその内容で、その後に和訳をし要点などをまとめています。

Quote from Ben Brode
The goal with Standard is to keep the meta fresh for each yearly rotation. There are some benefits to keeping Basic and Classic cards in Standard: Returning players have an entry-point to the new format, and new players experience classics like "Hogger" and "Arcane Missiles" that are iconic and great introductions to the game. People take breaks from Hearthstone, and being able to jump right back in with a few cards you already own and understand makes that experience a lot better.

That upside has a real downside in working directly against the big goal for Standard. It needs to feel different each year, and if Basic and Classic cards are still appearing in large densities year after year, we will not be achieving our goals for Standard.

We knew we weren't going to get there when the Year of the Kraken began, so we nerfed 12 basic/classic cards, to put more of the weight of the meta into the rotating sets. We always knew we'd have to watch the meta to see if any future changes would be needed when we got ready for the next year of Standard. If things are looking like they are going to be too same-y for that next year, we could see more nerfs, or we might rotate some additional classic cards to Wild, like we did with Old Murk Eye. No matter what, we're committed to making Standard fresh and exciting each new year. (Source)

Are you guys considering, besides nerfs, implementing buffs for underused vanilla cards?
Given the goal of Standard is to keep the game fresh each year, it's important to keep a lot of the power of the cards in the expansions, and not in the basic and classic sets. It's not clear what that balance of power should look like (is it ~10 cards from the basic and classic sets on average?), but we're currently skewed so high towards basic and classic cards in decks, that we are at high risk for 'samey-ness' as the years change in Standard. Buffing Basic/Classic cards *increases* that risk. If the goal is to get more cool cards into the meta, just releasing awesome new cards in expansions should make an impact there, and still keep Standard fresh. (Source)

スタンダードフォーマットの目標は毎年変わるメタを常に新しいものであり続けるようにするものです。スタンダードフォーマットに基本カードとクラシックカードを残しておくメリットとしては昔ハースストーンをプレイしていた人たちが今新しい環境に戻ってこられる入口を作って置けることと、新規のプレイヤーたちが《ホガー》《魔力の矢》などこのゲームにおいて象徴とも言えるカードを体験しゲームに慣れることができることです。プレイヤーたちがハースストーンから一旦離れても、すでに持っているカードなどを使って戻ってこられることをより簡単にしています。

しかし、その大きな目標の反面デメリットもあります。毎年違うものであるように感じなければならないはずなのに、基本/クラシックカードが毎年大きな部分を占めてしまうと目標が達成されないことになります。

私たちはそれをクラーケン年では達成できないと分かっていたため、12枚の基本/クラシックカードをナーフ(弱体化)することで新拡張にメタの焦点が合うようにしました。私たちは毎年メタを見続けることで他にもカードの内容を変える必要があるということを理解していました。もし来年からも同じような傾向が見られた場合、新たなナーフ(弱体化)や《大いなるマーク・アイ》のようにスタンダードからワイルドフォーマットへカードを移動させる可能性もあります。何がともあれ私たちはスタンダードフォーマットを常に新鮮で楽しいものにするようにしていきます。

Q:あなたたちはナーフ(弱体化)の他に使われていないカードなどに上方修正を加えるつもりはありますか?
A:スタンダードフォーマットの目標が毎年新しいものを与え続けるという意味では、新拡張のカードには基本/クラシックカードにはないようなパワーを与える必要があります。どのようなデッキのパワーが一番最適なのかまだわかっていませんが(1デッキ10枚以下の基本/クラシックカードみたいな感じ?)、今は基本/クラシックカードがあまりにも強力で毎年同じようなカードを見るリスクが高いとみています。つまり、基本/クラシックカードを上方修正することはその可能性をより高めることになってしまいます。もし目標がよりクールでかっこいいカードをメタに持ってくることであれば、新拡張で魅力的なカードを持ってくるだけでインパクトを与え、スタンダードフォーマットが常に新しいものになります。

要点

・これからも強力な基本/クラシックカードを弱体化もしくはワイルドフォーマットへ移す可能性があること。
・基本/クラシックカードはすでに強いカードが多いため、上方修正はほとんど考えられないということ。

-記事

ハスゲおすすめ記事

H256N1UOLJBE1488188754673 1
【新拡張】大魔境ウンゴロ Journey to Un'goro 新カード情報まとめ

Blizzardから発表された次期新拡張「大魔境ウンゴロ」(Journey to ...

main_img 2
【iOS】全ての課金を5%お得にする方法【GMコイン】

ハースストーンに課金する際、一番安く購入することができるのはAmazonコインで ...

amazoncoin_ungoro 3
【限定セール中】全ての課金が20%以上お得に【Amazonコイン】

ハースストーン、パズドラ、白猫プロジェクトなどの様々なゲームに課金する際、一番安 ...